הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

חסה לא רק בדיאטה

חסה לא רק בדיאטה


ידוע שעלי החסה עשירים בנוגדי חמצון, שהתפתחו כחלק מההגנה הטבעית של הצמח מתנאי הסביבה. כמות הקלוריות הממוצעת בחסה היא בין הנמוכות בירקות: 100 גרם חסה שהם שתי כוסות חסה חתוכה מספקים כ‭15-‬ קלוריות, וכ‭50%-‬ מכמות מהבטא-קרוטן המומלצת ליום, כשליש מכמות החומצה הפולית המומלצת ליום וכמות גדולה במיוחד של נוגדי חמצון מסוג קרוטן, לוטאין וזאקסנטין.

לפי מועצת הצמחים - חסה רומית היא הנפוצה ביותר בארץ, אחריה נפוצה חסה אייסברג ‬ ואחריה חסות אחרות, כמו חסת משי, חסה צבעונית, חסה בעלת עלים מפוצלים, חסה מסולסלת וחסה בייבי.

החסה מסמלת את המרור בפסח זכר לעבדות המרה של בני ישראל במצרים. וזאת בגלל שבתקופות קדומות טעמה של החסה היה מריר יותר לא כמו היום.

ההשערה היא שחסה הנקטפת בתקופת הקיץ, שעברה קרינת שמש ישראלית חזקה, עשירה עוד יותר ברכיבי התזונה המגנים על הגוף, מחזקים את המערכת החיסונית ותורמים לאיכות הראייה, לבריאות הלב ולבריאות ולחיוניות העור.

הכרת מזונות




חזרה להרזיה - דיאטה - ירידה במשקל >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת