הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

שילובים אופטימליים למזונות

שילובים אופטימליים למזונות


סטייק עם ירקות ממשפ' המצליבים ויין
– מסתבר שמרכיבים מסוימים בירקות ממשפ' המצליבים כמו כרוב ניצנים, ברוקולי וכרובית, עשויים לסייע לגוף להיפטר מחומרים מסרטנים הנוצרים מבישול בשר בטמפרטורה גבוהה, אז מה שחשוב ראשית לא לחרוך את הבשר על הגריל כי זה לכשעצמו מסרטן. במהלך עיכול השומן משתחררים חומרים כימיקלים המתקשרים למחלות סרטן, התקשות העורקים, סוכרת ופרקינסון. אכילת סטייק או כל מאכל שמן אחר עם ירקו משחררת נוגדי חמצון. שילוב של יין אף הוא ידוע מאחר והיין מבטל השפעתם של החומרים המזיקים שנוצרים בקיבה עקב אכילת הבשר. הוספת היין מפחיתה באופן משמעותי את רמות הכימיקלים האלה בגוף.

אבוקדו עם עגבניות – עגבניות מכילות ליקופן אשר מסייע בשמירה על כלי דם והלב. כדאי לאכול אותן ביחד עם אבוקדו על מנת ליעל את ספיגת הליקופן פי שבע מהעגבניות.

שמן זית וירקות ירוקים – שמן הזית משחרר את הקרטנואיד נוגד החמצון לוטאין אשר תורם לשמירה על העיניים לטיפול ומניעה מחלות כגון גלאוקומה, ניוון רשתי ועוד. מומלץ לטפטף שמן זית על תרד, קישואים, ירקות ועלים ירוקים אחרים.

ירקות כתומים ושמן או אגוזים - הירקות הכתומים כמו הגזר, הדלעת והבטטה, עשירים בבטא קרוטן†הידוע כמפחית סיכון למחלות לב, סרטן ושבץ, מאט תהליכי הזדקנות וסיבוכי סוכרת ומסייע לתפקוד תקין של הראייה והמערכת החיסונית. שמנים איכותיים ואגוזים משפרים את ספיגתו של הוויטמין בגוף.

זרעי שומר, קימל או כוסברה וקטניות – אכילת קטניות כמו גם כרוב, כרובית או ברוקולי גורמים לגזים ונפיחות בבטן. תוספת של אחד מסוגי הזרעים תבטל או לפחות תצמצם אותן עד מאוד וגם תוסיף תיבול מעולה.

שקדים או אגוזים ופרי - פירות הם מקור נפלא לוויטמינים ומינרלים, אבל הם גם מעלים את רמות הסוכר בדם. כדי למתן את ספיגת הגלוקוז בדם (הסוכר) רצוי לשלב את הפירות עם שומנים מאזנים כמו אגוזים או שקדים. רצוי לא מיד אחרי ארוחה אלא לאחר כשעתיים אחריה.

דייסת שיבולת שועל משמשים, אגוזים ובננה - בננות ומשמשים עשירים בחומצה אמינית טריפטופאן התורמת ליצירת החומר המרגיע סרוטונין. שיבולת שועל מפחיתה את רמות הכולסטרול בדם ואת הסיכון לחלות במחלות לב ומסייעת בתהליכי העיכול. האגוזים מוסיפים אומגה 3 וויטמין .E†יחד נקבל שילוב מושלם של בריאות ומצב רוח מצוין.

אורז מלא ונבטוטים / שעועית מאש מונבטת - האורז המלא הוא פחמימה מורכבת, הנבטוטים או שעועית המאש יוצרים†שילוב הנחשב כתורם לטיהור הגוף מרעלים וגם מספק חלבון מלא באיכות מעולה, כמו כן מספקים לנו סיבים תזונתיים


גבינות עזים וברוקולי – אפשר כפשטידה אפשר על לחם והברוקולי כתוספת השילוב של השניים מסםק לנו שליש מהצריכה היומית המומלצת של סידן, החיוני לבניית העצמות וחיזוקן, לוויסות קצב הלב ופעולת השרירים ולקרישת הדם.

סלט קינואה וחמוציות - הקינואה עשירה בחומצות אמינו, סיבים תזונתיים, ברזל ומגנזיום החיוניים לגוף. החמוציות מונעות דלקות בדרכי השתן, והן עשירות בנוגדי חמצון. כשהן ביחד, הן מעצימות אלו את אלו.

אז שלבו את המזונות הללו לשמירה על בריאותכם וזיכרו "קל יותר לשמור על הבריאות מאשר לזכות בה מחדש"!

הכרת מזונות
סלט קינואה וחמוציות
שעועית ירוקה בשומשום



באפשרותך להתחיל תהליך ריפוי יחד איתי צור קשר
                                    לתיאום פגישה 054-8091279

 

 

חזרה למאמרים >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
מאמרים קשורים
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת