הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

אוסטאופורוזיס | הידלדלות עצם | Osteoporosis

אוסטאופורוזיס | הידלדלות עצם | Osteoporosis

אוסטאופורוזיס משמע "עצם נקבובית". כשליש מהנשים וכשישית מהגברים בעולם מעל גיל 50 סובלים ממנה. גיל הילדות, ההתבגרות והבגרות המוקדמת הם חלון ההזדמנויות שלנו לבניית עצמות. העצמות מגיעות למסה ולצפיפות המקסימאלית שלהן בערך בגיל 30. לאחר מכן הן מתחילות להיחלש. חשובה התקופה של בניית העצמות. אם אין די מאגר של סידן הסיכוי להתפתחות המחלה בגיל מבוגר עולה.
איבוד עצם מסוים הוא תהליך נורמאלי בהחלט שאינו אמור לעורר דאגה, איבוד עצם בקצב של 1% לשנה החל מגיל המעבר הוא נורמאלי. אך כשהתהליך מואץ ומגיע ל-2-4% ויותר לשנה הופכות העצמות לשבירות וחלשות וזה גורם לאוסטיאופורוזיס. לרוע המזל אין סימנים מקדימים עד לשלב הפגיעה החמורה לשבר ספונטני בעצם כלשהי. באיבוד עצם ברמה של 30% נגרמים שברים ספונטניים לדוגמא באגן וחושבים שהנפילה היא זו שגרמה לשבר אך ההפך הוא הנכון. העצמות מאבדות גם את המבנה וגם את תפקודן.

מדוע פוגעת המחלה בנשים יותר מגברים?
• מסת העצם של הנשים קטנה יותר משל הגברים.
• כאשר הוסת נפסקת אצל הנשים בסביבות גיל 50, בד"כ כ-5 שנים לפני הפסקת הווסת. הנשים מאבדות סידן ומינרלים חיוניים לעצמות. קצב הירידה נע בין 1%-4% לשנה, ואפילו עד 10% במקרים מסוימים.
• חוסר הורמוני מין נשיים – אסטרוגן, גורם לכך שנשים יותר פגיעות מגברים. אובדן מסת העצם אצל נשים מגיע ל-45% בעמוד השדרה, ול-55% בצוואר הירך.
• לרוב הנשים מעל גיל 35 מאזן שלילי בסידן באופן קבוע.

תסמינים:
• בדרך כלל ללא סימפטומים עד לשבר ספונטני.
• כאבי גב, עקמת בעמוד השדרה.
• שברים ספונטניים במפרק הירך ובחוליות הגב.
• ירידה ברמת המינרלים בעמוד השדרה ואגן הירכיים הנראים לעין בצילום רנטגן.
• איבוד גובה עד 12 ס"מ.
• קיצור מרווח בין האגן לצלעות.
• הבלטת הבטן לפנים ורפיון שרירי הבטן.

גורמי סיכון בנשים:
• גיל המעבר – ירידה בייצור הורמון האסטרוגן.
• נשים לבנות או אסיאתיות, לעומת הנשים השחורות שאינן סובלות מאוסטיאופורוזיס.
• היסטוריה משפחתית - תורשה
• מבנה גוף קטן - גובה נמוך ועצמות קטנות
• רזון קיצוני.
• מחסור בסידן בתפריט היומי.
• אי פוריות.
• ניתוח לקיצור קיבה.
• טפול מתמשך בסטרואידים.
• היפר תירואידיזם.
• עישון.
• צריכת אלכוהול.

הטיפול הנטורופתי

הטיפול באוסטיאופורוזיס כולל התייחסות לגורמים רבים כגון המערכת ההורמונאלית, גורמים סביבתיים, הרגלי תזונה, אורח חיים, מצב נפשי וכן הלאה. אחת ההמלצות החשובות היא פעילות גופנית – פעילות גופנית חשובה ביותר לשמירה על צפיפות העצם. ההמלצה היא לבצע פעילות ספורטיבית במשך כשעה לפחות שלוש פעמים בשבוע בהתאם ליכולת ולאפשרות המטופל. התזונה הינה נושא חשוב ביותר - ותזונת העולם המערבי עשירה בקפאין, נתרן, חלבונים, מלח וסוכרים מזוקקים אשר משבשים את קליטת הסידן בגוף אשר בסופו של דבר מובילים להידלדלות עצם. איזון המערכת ההורמונאלית אף היא חשובה וזה ייעשה באמצעות תזונה נכונה הכוללת פיטואסטרוגנים המצויים במזונות שונים.

ישנם תוספי מזון שנמצאו יעילים בהתמודדות עם אוסטיאופורוזיס כגון פורמולה הכוללת סידן, מגנזיום וויטמין D. כמו כן ישנם צמחי מרפא אשר משפרים את הספיגה במערכת העיכול של המינרלים החיוניים וזאת על מנת למנוע חסר עתידי.


באפשרותך להתחיל תהליך ריפוי טבעי יחד איתי צור קשר 
לתאום פגישה 054-8091279




 

חזרה לאינדקס מחלות >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת