הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

דלקת פרקים שגרונית | ראומטואיד ארטריטיס | Rheumatoid Arthritis

דלקת פרקים שגרונית | ראומטואיד ארטריטיס | Rheumatoid Arthritis


דלקת מפרקים היא מחלה ניוונית של המפרקים הגורמת לנפיחות וכאב. הכאב יכול להיות קל עד חזק מאוד. המצב יכול להחריף עקב אלרגיות ואי סבילות למזון, תזונה לקויה ומינרלים המצטברים ויוצרים משקעים במפרקים.  ישנם שתי קטגוריות למחלה זו: דלקת מפרקים ניוונית ושגרונית.

דלקת פרקים ניוונית – שכיחה הרבה יותר ופוגעת בכ-80% מהאוכלוסייה מעל גיל חמישים. הכאב והדלקת נוצרים כאשר הסחוס, שמגן על העצמות ומונע מהן להתחכך אחת בשנייה, נשחק. המחלה תוקפת בדרך כלל את המפרקים המנוצלים ביותר לפעילויות גופנות קשות כגון הברכיים, הירכיים, עמוד השדרה והידיים.

דלקת מפרקים ניוונית שכיחה, המצב יכול להחריף עקב מתח נפשי ורגשי. גם שינויים במזג האוויר גורמים בדרך כלל להתפרצות של הדלקת.

דלקת מפרקים שיגרונית – היא תוצאה של תגובה חיסונית שבה תוקפים תאי הדם הלבנים את הסחוס שבמפרקים. תהליך ההרס יכול להמשיך ולפגוע בעצמות, בשרירים ובעור. בעוד שדלקת המפרקים הניוונית פוגעת באופן שווה בגברים ובנשים, הרי ששכיחותה של דלקת המפרקים השיגרונית אצל נשים גבוהה פי 3 מגברים. מחלה זו יכולה להתפרץ בכל גיל, אפילו בגיל הילדות.קשה לנבא את מהלך המחלה. היא יכולה להיעלם כמה חודשים לאחר שהחלה, או להחריף בהדרגה. קיימת מחלוקת בין המומחים לגבי גורמים לדלקת מפרקים שגרונית, אולם ברור הקשר לגורמים הבאים: תורשה, אלרגיות למזון, זיהומים או חיידקים או נגיפים, מתח נפשי ועודף חומציות בגוף.

הגורם העיקרי, ככל הנראה, לשתי המחלות הוא תפקוד לקוי של מערכת העיכול, חוסר איזון הורמונאלי, חסרים תזונתיים, אלרגיות ואי סבילות למזון וגורמים הקשורים לאורח חיים לא בריא.

 תסמינים

• דלקות, כאבים, רגישות ושינוי צבע במפרקים, במיוחד בכתפיים, במרפקים, פרקי היד, אצבעות כף היד, בקרסוליים או   אצבעות הרגליים.
• נוקשות במפרקים בשעות הבוקר.
• גושים מתחת לעור באזור המפרקים הפגועים.
• כשהמחלה מתמשכת מופיעים שינויים במפרקים.
• עייפות, חולשה, ומדי פעם עלייה בחום הגוף.
• זיהומים כרוניים.

 טיפול נטורופתי

במקרים רבים תזונה נכונה ונבונה משולבת עם צמחי מרפא ותוספי תזונה מתאימים משפרת מאוד את יכולת הגוף לעצור את הידרדרות המחלה ואפילו לרפא אותה.

 מזונות מומלצים

• חומצות שומן חיוניות פועלות נגד הדלקת. מצוי בדגי ים כגון: סלמון, מקרל וטונה, וכן בזרעי פשתן.
• הקפידו לצרוך כמות גדולה של סיבים תזונתיים המצויים בירקות ופירות טריים, דגנים מלאים, אגוזים וזרעים.
• מזונות עתירי גופרית מסייעים בתיקון סחוסים ועצמות.
• חשוב לשתות מים כל שעה במהלך היום נמצא כי יש קשר בין התייבשות לבין כאבים הנובעים מדלקת מפרקים.
• אנזימי עיכול יסייעו בעיכול תקין ויקטינו את עוצמת הדלקת.

 מזונות שיש להימנע מהם

חומציות יתר של הגוף עלולה להחריף את הדלקת. הימנעו מאכילת מזונות המעלים את רמת החומציות כגון: בשר אדום, ביצים, שומנים רוויים, שומנים מוצקים, מזון מטוגן, חלב ומוצריו, פחמימות מעובדות וכדומה.

יש להימנע מירקות ממשפחת הסולניים – עגבניות, תפוחי אדמה, חצילם ופלפלים. הם מכילים חומר הנקרא סולנין היכול לעורר תגובות אלגיות וכאבים אצל אנשים מסוימים.

חשוב להימנע ממזונות אלה לפרקי זמן של חצי שנה לפחות ולבדוק אם חל שיפור במצבכם ואז להוסיף כל פעם מזון אחר (שיטת האילימינציה).

 ניקוי הגוף

ניקוי הגוף חשוב לעשות באופן שוטף במהלך החיים, במחלה זו חשוב שבעתיים לעשות ניקוי גוף. יש מגוון רב של שיטות לניקוי גוף והרי לכם כמה רעיונות:

• ערבבו כפית חומץ תפוחי עץ אורגני עם כפית אחת של דבש עם מים. קוקטייל זה  יסייע בהפחתת החומציות והעלאת הבסיסיות בגוף. 
• מיצים או שייקים מירקות ירוקים משולב עם פרי כגון תפו"ע ירוק מצוינים לניקוי הגוף מרעלים.

קיימים צמחי מרפא רבים היעילים להפחתת דלקות, חשוב להיוועץ עם בעל מקצוע ולהתאים ספציפית לכל מקרה.

גם טיפולי מגע יכלים לסייע בהקלה כמו שיאצו, עיסוי, רפלקסולוגיה וכדומה.


באפשרותך להתחיל תהליך ריפוי טבעי יחד איתי צור קשר 
לתאום פגישה 054-8091279


חזרה לאינדקס מחלות >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת