הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

מתכונים ללא גלוטן

מתכונים ללא גלוטן


העובדה שאני צליאקית (גאה) הובילה אותי למטבח ליצירת מאפים ומתכונים ללא גלוטן. אחרי כ-20 שנות "וותק" בצליאק צברתי ניסיון מקצועי רב הן בתחום הטיפולי הנטורופתי והן בתחום הקולינרי. כאן תמצאו מבחר מתכונים המיועדים למעוניינים בתזונה בריאה, מתכונים לסובלים מרגישות למזון, מתכונים ללא גלוטן לחולי צליאק ולנמנעים מגלוטן. מתכונים בריאים, טעימים וקלים להכנה. המתכונים מסודרים לפי קטגוריות - מאפים מתוקים, מלוחים, תבשילי דגנים וקטניות, סלטים, מאכלי חגים ועוד.  בהצלחה ושפע בריאות!


 
 

פיצה דקה מושלמת - ללא גלוטן



חומרים:

 
קמח בצק דק – 'שי של הטבע' 500 גרם

1  כף שמרים יבשים 10 גר' או 30 גר' שמרים טריים

1  כף שטוחה מלח
3  כפות שמן זית
2  כפות סוכר חום
450 מ"ל מים
 
הכנת הבצק:
 

1.      שמים במיקסר עם וו לישה את כל החומרים היבשים והסוכר, ללא המלח, ומערבבים כמה שניות. מוסיפים מחצית מכמות המים, מוסיפים את המלח ויתר כמות המים.

2.      מוסיפים בהדרגה את השמן ולשים עוד כ-6-7 דקות עד קבלת בצק גמיש ואחיד.

3.      מכסים את הבצק במגבת הבצק צריך לתפוח עד שהוא מכפיל את נפחו (כ45-60 דקות).

4.      מחלקים את הבצק לשניים, מרדדים את הבצק לעיגול ומניחים על נייר אפייה בתבנית התנור.

5.      מורחים בעדינות את רוטב העגבניות, מפזרים גבינה ותוספות שאוהבים.

6.      אופים כ- 7-10 דקות בתנור שחומם מראש לחום גבוה מאוד של 250 מעלות.

 
הכנת הרוטב:
 

4 עגבניות בשלות קלופות וחתוכות, 2 שיני שום כתושות, 2-3 כפות רסק עגבניות ומעט מים לדילול. להכניס הכל לסיר עם מעט שמן זית. לתבל עם מלח, פפריקה ומעט אורגנו. לבשל עד שנגמרים המים שהופך לסמיך.

 


>>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





מאמרים קשורים
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת