הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

מתכונים ללא גלוטן

מתכונים ללא גלוטן


העובדה שאני צליאקית (גאה) הובילה אותי למטבח ליצירת מאפים ומתכונים ללא גלוטן. אחרי כ-20 שנות "וותק" בצליאק צברתי ניסיון מקצועי רב הן בתחום הטיפולי הנטורופתי והן בתחום הקולינרי. כאן תמצאו מבחר מתכונים המיועדים למעוניינים בתזונה בריאה, מתכונים לסובלים מרגישות למזון, מתכונים ללא גלוטן לחולי צליאק ולנמנעים מגלוטן. מתכונים בריאים, טעימים וקלים להכנה. המתכונים מסודרים לפי קטגוריות - מאפים מתוקים, מלוחים, תבשילי דגנים וקטניות, סלטים, מאכלי חגים ועוד.  בהצלחה ושפע בריאות!


 
 

אורז אדום עם בצל ירוק

חומרים:

3-4 כפות שמן זית
2 כפות גרעיני דלעת
4 בצלים ירוקים, שטופים וחתוכים לחתיכות באורך 1-2 ס"מ
4 גזרים, קלופים וקצוצים לרצועות דקיקות
מלח פלפל שחור גרוס גס
1 כוס אורז אדום

אופן ההכנה:

  1. קולים מעט את גרעיני הדלעת במעט שמן זית. מעבירים לצלחת ועליה נייר סופג.
  2. באותה מחבת מקפיצים בצל ירוק במעט שמן זית. כעבור דקותיים מוסיפים גזר ומקפיצים במשך2-3 דקות. מוסיפים מלח ופלפל שחור גרוס גס, מערבבים ומניחים בצד.
  3. מחממים כף שמן זית בסיר, על אש בינונית-גבוהה. מוסיפים כוס אורז אדום ומקפיצים במשך 2 דקות.
  4. מוסיפים מלח ופלפל שחור גרוס גס ומערבבים קלות. מוסיפים כ-2 כוסות מים רותחים, מערבבים, מעבירים לאש הנמוכה ביותר ומכסים.
  5. מניחים לאורז להתבשל עד שנגמרים המים, או עד שהגרגרים רכים (לא מדי). מכבים ומגירים את המים העודפים. מחזירים לסיר, משאירים למנוחה נוספת (ללא אש), מכוסה עוד 10-20 דקות,עד שהוא מתייבש לגמרי. עוברים עם מזלג מדי פעם ומפרידים בין הגרגרים.
  6. מוסיפים גזר, בצל ירוק וגרעיני דלעת לאורז. טועמים ומוסיפים מלח ופלפל שחור גרוס גס לפי הטעם.


>>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





מאמרים קשורים
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת