הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

מתכונים ללא גלוטן

מתכונים ללא גלוטן


העובדה שאני צליאקית (גאה) הובילה אותי למטבח ליצירת מאפים ומתכונים ללא גלוטן. אחרי כ-20 שנות "וותק" בצליאק צברתי ניסיון מקצועי רב הן בתחום הטיפולי הנטורופתי והן בתחום הקולינרי. כאן תמצאו מבחר מתכונים המיועדים למעוניינים בתזונה בריאה, מתכונים לסובלים מרגישות למזון, מתכונים ללא גלוטן לחולי צליאק ולנמנעים מגלוטן. מתכונים בריאים, טעימים וקלים להכנה. המתכונים מסודרים לפי קטגוריות - מאפים מתוקים, מלוחים, תבשילי דגנים וקטניות, סלטים, מאכלי חגים ועוד.  בהצלחה ושפע בריאות!


 
 

גרנולה ביתית


 
חומרים

·        1/2 ק"ג שיבולת שועל  

·        1/2 כוס סילאן (דבש תמרים) ללא תוספת סוכר

·        כף שמן זית

·        1 כפית קינמון (לא חובה)

 
לבחירה:

·        1 כוס תערובת גרעינים: חמניות ודלעת.

·        1 כוס תערובת של זרעים: פשתן ושומשום מלא טחון (לטחון בבית).

·        1/2 כוס זרעי צ'ייה.

·        1/2 כוס לבחירה: צימוקים כהים / אוכמניות / חמוציות / תותי גודז'י (רצוי אורגני).

 
אופן ההכנה
 

1.   מחממים תנור בחום בינוני של 170 מעלות.

2.  בקערה מערבבים היטב את השיבולת שועל  עם סילאן, השמן והקינמון, עד שכל פתיתי שיבולת השועל מרוחים בתערובת.

3.  מפזרים את התערובת בתבנית המלבנית של התנור בשכבה אחידה ואופים  כ-10 דקות. פותחים את התנור, מערבבים ומכניסים ל-10 דקות נוספות.

4.  מוציאים את פתיתי שיבולת השועל, הם יהפכו לפריכים כשיצטננו מעט.

5.  מוסיפים לשיבולת שועל הקלויה את שאר החומרים בהם בחרנו ומאחסנים בקופסא אטומה במקרר.

 

להגשה: מומלץ לשלב עם יוגורט עזים אפשר להוסיף פרי חתוך לקוביות.



>>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





מאמרים קשורים
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת