הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

מתכונים ללא גלוטן

מתכונים ללא גלוטן


העובדה שאני צליאקית (גאה) הובילה אותי למטבח ליצירת מאפים ומתכונים ללא גלוטן. אחרי כ-20 שנות "וותק" בצליאק צברתי ניסיון מקצועי רב הן בתחום הטיפולי הנטורופתי והן בתחום הקולינרי. כאן תמצאו מבחר מתכונים המיועדים למעוניינים בתזונה בריאה, מתכונים לסובלים מרגישות למזון, מתכונים ללא גלוטן לחולי צליאק ולנמנעים מגלוטן. מתכונים בריאים, טעימים וקלים להכנה. המתכונים מסודרים לפי קטגוריות - מאפים מתוקים, מלוחים, תבשילי דגנים וקטניות, סלטים, מאכלי חגים ועוד.  בהצלחה ושפע בריאות!


 
 

פלאפל חומוס ועדשים




גרסה משודרגת ובריאה למאכל הישראלי לאומי שלנו. זה מענה מספק לצמחונים הזקוקים למנת חלבון וזה הפיתרון המועדף עלי. קל להכנה טעים ובריא!

חומרים:

2 כוסות גרגירי חומוס יבשים
1 כוס עדשים ירוקות מונבטות
3 שיני שום
חופן פטרוזיליה
חופן כוסברה
1 כף קמח חומוס
1 כפית אב' סודה לשתייה
מלח, פלפל וכמון לפי הטעם
שמן זית


אופן ההכנה:

1. להשרות את גרגרי החומוס בקערה גדולה למשך 36 שעות. (להחליף את המים פעם ב 12 שעות). לסנן את גרעיני החומוס.
2. במעבד מזון עם להב פלדה לטחון את החומוס, העדשים, השום, והעלים. תוך כדי הטחינה, להוסיף 1 כוס מים ליצירת עיסה. להוסיף את הקמח והתבלינים ולערבב היטב.
3. לשמן את תבנית האפייה, ליצור כדורים ולסדר על גבי התבנית. לטפטף מעל את השמן שנותר.
4. לחמם תנור לחום גבוה, 250 מעלות. לאפות כ-10 דקות, עד שהכדורים זהובים-שחומים. להוציא מהתנור, להפוך את הכדורים ולאפות עוד 5-7 דקות נוספות.

הערה: ניתן לחלק למנות ולהקפיא. מומלץ להגיש עם טחינה וסלט ירקות.





>>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





מאמרים קשורים
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת