הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

מתכונים ללא גלוטן

מתכונים ללא גלוטן


העובדה שאני צליאקית (גאה) הובילה אותי למטבח ליצירת מאפים ומתכונים ללא גלוטן. אחרי כ-20 שנות "וותק" בצליאק צברתי ניסיון מקצועי רב הן בתחום הטיפולי הנטורופתי והן בתחום הקולינרי. כאן תמצאו מבחר מתכונים המיועדים למעוניינים בתזונה בריאה, מתכונים לסובלים מרגישות למזון, מתכונים ללא גלוטן לחולי צליאק ולנמנעים מגלוטן. מתכונים בריאים, טעימים וקלים להכנה. המתכונים מסודרים לפי קטגוריות - מאפים מתוקים, מלוחים, תבשילי דגנים וקטניות, סלטים, מאכלי חגים ועוד.  בהצלחה ושפע בריאות!


 
 

ממרח טחינה בשלל צבעים

 
טחינה סגולה
 

סלק – מקור לחומצה פולית, אשלגן, ברזל וסיבים תזונתיים.  את הסלק נבשל במים עם הקליפה ורצוי בסיר לחץ על מנת לקצר את משך הבישול כחצי שעה. הכניסו את הסלק ביחד עם הטחינה הגולמית למעבד מזון עם כל החומרים להכנת ממרח הטחינה, טחנו עד לקבלת מרקם של ממרח בצבע ורוד / סגול.

 
טחינה חומה
 

סילאן – לקבלת ממרח מתקתק עד מתוק כדאי לערבב עם הטחינה כפית סילאן (דבש תמרים טבעי ללא תוספת סוכר) או לפי הטעם. וותרו על השום. אפשר לשלב עם ג'ינג'ר השורש הטרי (לפי הטעם).

 
טחינה ירוקה
 

עלי פטרוזיליה / כוסברה / בזיליקום – עשבי התיבול מוסיפים המון ערך תזונתי כמו ויטמין K, סידן, ברזל ונוגדי חמצון. הכניסו למעבד מזון את העלים עם  ביחד עם חומרי ממרח הטחינה וערבבו עד לקבלת ממרח בצבע ירוק.

 
טחינה צהובה
 

כורכום – לכורכום מיוחסות בין היתר תכונות נוגדות דלקת ונוגדות סרטן. פשוט הכינו טחינה והוסיפו כפית כורכום או לפי הטעם. הצבע יהיה בהתאם לכמות הכורכום.



>>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





מאמרים קשורים
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת